torsdag 25 februari 2016

Angry Video Game Nerd Adventures

Okej, tekniskt sett är detta inte ett retrospel eftersom ingen av oss spelade det då vi var små. Men spelet är utvecklat att se ut som ett gammalt Nintendospel. Och det handlar om en person vars jobb går ut på att prata om gamla spel.
Dagens spel är The Angry Video Game Nerd Adventures. Det är dock inte det första spelet baserat på webshowen, men det är det första officiella spelet. Det utvecklades av FreakZone Games och släpptes på Steam 2013. Det har gjorts en uppföljare som heter Angry Video Game Nerd Adventures II: ASSimilation. Det kommer att komma ut nu till vår.

Handling
Spelet är baserat på webshowen The Angry Video Game Nerd. Han och hans vänner sitter och spelar ett dåligt spel. Plötsligt sugs han och hans vänner in i själva spelet! Så nu är det upp till Nerd att rädda alla och ta sig ut från världen, som är ett enda stort skitigt spel!  
Längs spelet kommer du att låsa upp flera karaktärer och kunna spela dem.
För att få extra liv så ska du samla på dig ölflaskor som ligger utspridda över spelet.

Om spelet
Jag skulle kalla det för "ett kärleksbrev till gamla NES-spel från 80 och 90-talet". Det är ett vääldigt stereotypiskt plattformsspel. Inget fel med det, ärligt talat. Det är trots allt bara ett spel som är baserat på en webshow som handlar om en typ som talar om gamla spel.
Det är ett mysigt plattformsspel som jag gärna dödar en halvtimme med nu som då.

Betyg
Det som drar ner betyget är att du måste känna till showen för att kunna uppskatta en del skämt. Som t.ex när Nerd dör så häver han ur sig sådana saker som "I would much rather drink cockjuice than play this game!". Eftersom han gör det i sin show.

Men jag ger spelet ändå en stark 7:a! Det är roligt att spela, och jag har inte alls sett hela hans show. Jag tror jag har sett fem avsnitt eller så.
Spelet finns på Steam för 2:50 just nu, så nappa det om ni ska ha! Det är värt varenda cent!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar